Sokak életét keseríti meg a porckopás. Sportolók vagy negyven év felettiek esetében kellemetlen fájdalmat, diszkomfortot, az életminőség romlását okozhatja.

Ha természetes módon szeretnénk megelőzni vagy csillapítani ezt a kellemetlen állapotot, akkor elsősorban az életmódunkra kell odafigyelni.

Minél kevesebb a felesleg rajtunk, annál jobban kímélve vannak csontjaink, kopásban lévő porcaink is. Ehhez, és magához a porckopás megelőzéséhez is hozzájárul a körültekintő, rendszeres testmozgás.

De milyen mozgásformát válasszunk? A szakemberek az úszást, csípő kopás esetében kiemelten a mellúszást javasolják, de a biciklizés is jó megoldás lehet. Azonban arra oda kell figyelnünk, hogy derekunk legyen kitámasztva, legalábbis ne görnyedjünk folyamatosan előre.

A kényelmes, puha, de rugalmas talpú cipők viselése is segíthet a megelőzésben, mert a kemény talajjal való érintkezés rossz hatással van az ízületekre.

Gyógynövényes kezelés szempontjából a feketenadálytő alkoholos tinktúráját szokták javasolni, mert a csontenyv képződést segítő anyagok találhatóak benne.

Egy jó hozzászólás jó lenne

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük