Hogyan írj webszöveget, ha nem vagy szövegíró?

1.       Végy egy kulcsszót, amit a kulcsszókutatásnál találtál.

2.       Írj róla úgy, minthogyha veled szemben állna a leendő vásárlód.

3.       Adj minőségi tartalmat, hasznos információt.

4.       Írj legalább 400 szót, de inkább többet, ha lehetséges.

5.       Ellenőrizd a helyesírást, kérj fel erre másokat is. Több szem többet lát.

6.       Ellenőrizd, hogy megjelenjen a kulcsszó a megfelelő helyeken.

7.       Ne vidd túlzásba a kulcsszavak számát.

8.       Ha van lehetőség, tegyél bele képeket.

9.       Legyenek benne hivatkozások saját illetve akár más, tartalomban illeszkedő oldalakra is.

10.   Ellenőrizd, hogy a cikkből könnyen megtalálható legyen az elérhetőséged.

11.   Tedd fel a weboldaladra a cikket, ellenőrizd, hogy minden működik-e.

12.   Ismételd meg a fenti lépéseket minél többször.

De hiszen ez milyen sok idő? Nos, igen. Sok energia? Naná. Azonban ha a megtérülést nézed, egy-egy ilyen cikket elegendő egyszer megírni, majd akár egészen addig hozhatja Neked a vevőket, amíg az internet létezik a világon.

A webszövegírást mindig kulcsszó kutatással kezdd!

Honnan tudhatod, hogy mi kell az embereknek? Milyen problémáik vannak? Milyen kérdéseik merülnek fel, amire a Te terméked jelentheti a megoldást? A válaszhoz kell némi időt eltölteni az úgynevezett kulcsszó kutatással.

A keresőoptimalizálási szakemberek előszeretettel mondogatják ezt a kifejezést: kulcsszó kutatás. Az biztos, hogy hosszútávon jó, ha ért hozzá az ember. Ugyanakkor eleinte egészen biztosan Te magad is képes lehetsz olyan tartalmat írni, ami nagyjából megfelel a webszövegírás szakmai feltételeinek.

Kulcsszavakat legegyszerűbben úgy tudsz keresni, ha elkezdesz a vevőid fejével gondolkozni. Hiába ismered a saját szakmádat, profi szinten végzed a munkádat. A hétköznapi emberek több mint valószínű teljesen máshogy fogalmaznak, más szavakat használnak, más kifejezések jutnak eszükbe, ha a Te szolgáltatásodat szeretnék igénybe venni.

Fogj egy papírt, ceruzát, vagy bármilyen digitális jegyzettömböt és kezd el beírni, hogy miket hallottál a vásárlóidtól. Amikor valamilyen termékedre, szolgáltatásodra kérdeztek rá, akkor milyen szavakat, kifejezéseket használtak? Amikor egymás között beszélgetnek, hogyan fogalmaznak? Egészen pontosan milyen probléma kapcsán merült fel, hogy felkeressenek Téged?

Írd be ezeket a Google-ba, majd nézd meg milyen egyéb szavakat, kifejezéseket ajánl még fel.

A fenti képen a pirospaprika szóra ajánl kifejezéseket a Google.

Írd le ezeket az ötleteket, majd ismételd meg több olyan szóval, kifejezéssel is, amikre a Te termékedet, szolgáltatásod jelenti a megoldást, a Te témakörödhöz kapcsolódik.

A webszövegírásról és a keresőoptimalizálásről bővebben PegimaSEO weboldalán lehet olvasni

Egy jó hozzászólás jó lenne

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük